Guidelines
Regulamin Globalny
Tablica zmian
---------------------
Zmieniono ilość ptk. karnych Reklama Serwera TS3 na 50.
-
Definicje
- Właściciel Forum - osoba odpowiedzialna za prawidłowe działanie forum oraz systemu informatycznego, posiada wszelkie możliwe prawa oraz odpowiada za funkcjonowanie Forum zgodnie z prawem.
- Administrator Forum - podmiot odpowiedzialny za Ekipę Moderacyjną oraz działanie forum.
- Ekipa Moderacyjna - grupa składająca się z Moderatorów Globalnych i Lokalnych.
- Moderator - osoba utrzymująca porządek na forum i pilnująca przestrzegania Regulaminu.
- Użytkownik - osoba, która dokonała rejestracji.
- Post - wpis umieszczony w danym temacie.
- Awatar - grafika wyświetlana w profilu użytkownika.
- Sygnatura - treść wyświetlana pod postem danego Użytkownika.
-
Ranga - stopień w profilu Użytkownika określający ilość napisanych postów.
- Listę rang można zobaczyć klikając w ten link.
- Spam - niechciane oraz niepotrzebne treści.
- Ban - Blokada stała bądź czasowa na korzystanie z forum z danego konta.
- Ostrzeżenie - kara za nieprzestrzeganie regulaminu. Maksymalnie można otrzymać 100 punktów ostrzeżeń. Po tym czasie zostaje nałożona na konto Użytkownika blokada stała.
- Kosz - dział, do którego trafiają niepotrzebne oraz niezgodne z regulaminem posty.
-
Ogólne
- Korzystanie z forum oznacza akceptację w całości niniejszego regulaminu.
- Administracja Forum zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w regulaminie.
- Usunięcie konta jest możliwe poprzez napisania Wiadomości Prywatnej do Administratora Forum z podaniem powodu.
- Administracja forum zastrzega sobie prawo do ingerencji w korespondencję przesyłaną systemem wiadomości prywatnych, o ile jest podejrzane naruszenie regulaminu forum. Możliwość korespondencji prywatnej może też zostać wyłączona, jako jeden ze środków zapobiegawczych.
- W przypadku naruszenia regulaminu, moderatorzy forum mają prawo przenieść do kosza w części lub całości dany post lub cały temat dyskusji.
- Reputacja na forum jest prostym systemem punktowym, który służy do przekazywania swoich opinii o poście/użytkowniku w dość szybki sposób. Punkty reputacji należy przyznawać z rozsądkiem. Szczególnie tyczy się to wystawiania negatywnych punktów reputacji.
- Sprawy prywatne załatwiamy za pośrednictwem Prywatnej Wiadomości lub komunikatorów.
- Administracja Forum nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych wypowiedzi. Są one wyłącznie prywatnymi poglądami użytkowników na ich własną odpowiedzialność.
- Na forum nie ma możliwości zmiany nicka bez podania wyraźnego powodu. Prośbę o zmianę nicka z sensowną argumentacją można wyrazić pisząc do Prywatną Wiadomość do Administratora Forum.
-
Każdy użytkownik powinien posiadać tylko jedno konto. W przypadku wykrycia nadużyć dotyczących multikont, należy liczyć się z usunięciem ich i nałożeniem blokady na wszystkie konta.
- W przypadku współdzielenia IP, można napisać stosowną informację w Prywatnej Wiadomości do Administratora Forum.
-
Publikacja treści
- Posty obrażające użytkowników będą usuwane, a ich autor otrzyma ostrzeżenie.
- Zakaz publikacji treści mogących urazić jakąś osobę bez jej wyraźnej zgody.
- Zakaz odświeżania poradników bez jakiejkolwiek zmiany w nim.
- Obrazki w tematach dodajemy poprzez przeciągniecie go w pole edycji treści, ponieważ na hostingach są one usuwane po upłycięciu krótkiego czasu.
- Tytuł tematu ma jasno określać jego cel, mimo to nie powinien być nadmiernie długi i precyzyjny.
- Jeśli dodając post wiesz, że nie jesteś autorem treści, czyli korzystasz z czyjejś gotowej pracy, na dole w legendzie winieneś podać link do źródła, albo nazwę prawowitego autora.
- Ewentualne odświeżanie tematów (tam gdzie to dozwolone) może następować nie częściej niż co 24 godziny (za nieprzestrzeganie grozi ostrzeżenie).
- Zabrania się spamowania oraz zapraszania na inne fora poprzez Prywatną Wiadomość, czatu na konta e-mail użytkowników forum.
- Zakładane tematy powinny być merytorycznie poprawne oraz mieć formę zachęcającą do podjęcia dyskusji. Posty nic nie wnoszące do tematu będą przenoszone do kosza, a autor nagradzany ostrzeżeniem.
- Nie piszemy postu pod postem, w razie potrzeby edytujemy swoją wypowiedź. Pisanie posta pod postem jest dozwolone jedynie w przypadku, gdy upłyną 24 godziny, albo gdy dodajemy nowa, istotną informację zmieniającą sens poprzedniej wypowiedzi i chcemy, aby uczestnicy konwersacji zostali szybko o zmianie powiadomieni (czego przez edycję posta nie osiągniemy).
- Wszystkie materiały dodawane przez użytkowników na łamach strony stają się automatycznie własnością forum.
- Zabrania się publikowania treści o charakterze erotycznym, pornograficznym, wulgarnym i drastycznym (1 ostrzeżenie).
- Rozpowszechnianie nielegalnych materiałów objętych ochroną praw autorskich (muzyka, filmy, książki, multimedia oraz art. np pap) jest zabronione.
-
Reklama
- Zabrania się reklamowania serwerów TeeamSpeak3, for i innych stron o tematyce gier lub podobnej, a także serwisów sprzecznych z polskim prawem.
- To samo forum lub stronę reklamujemy tylko w jednym temacie, w przeciwnym razie pozostałe reklamy zostaną usunięte.
-
Tabela kar
-
Poziomy ostrzeżeń
- Po osiągnięciu danej liczby ostrzeżeń, nakładane są kary.
- Stopnie kar można zobaczyć korzystając z tego linku.
-
Kwestie sporne
- Wszelkie kwestie sporne rozstrzyga Administracja serwisu.
- Administracja zastrzega sobie prawo interpretacji regulaminu i dowolnej jego zmiany.